اپل صدرنشین شاخص رضایت مشتری؛ سامسونگ یک پله سقوط کرد

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با کسب امتیاز مشترک با اپل، به سلطنت ۲۰ ساله‌ی این شرکت در کسب رتبه‌ی اول شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) برای کامپیوترهای شخصی پایان داد. امسال اپل دوباره به سلطنت خود در این بخش بازگشت و HP با کسب مقام دوم، سامسونگ را یک پله پایین‌تر کشاند.
گزارش سالانه‌ی ACSI، بر اساس نظرسنجی از ۱۳ هزار پاسخ‌دهنده‌ی تصادفی که در بازه‌ی زمانی جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۲ تا تیر ۱۴۰۳) انتخاب شده‌اند، تهیه شده است. این گزارش شامل کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها می‌شود.
شاخص رضایت مشتریان آمریکا (ACSI) برای سال ۲۰۲۴
Theacsi
بر اساس گزارش ACSI، تجربه‌ی استفاده از مک و آیپد در سال ۲۰۲۴ امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را به‌دست آورده است که ۴ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت مشتری برای کامپیوترهای شخصی در سال جاری و ۲ امتیاز بیشتر از امتیاز سال گذشته‌ی اپل است.
سامسونگ که سال گذشته در شاخص رضایت مشتری آمریکا، امتیازی هم‌سطح اپل کسب کرده بود، امسال با کاهش یک امتیازی به امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ رسید. اچ‌پی نیز با امتیاز ۸۴ و فقط با یک امتیاز اختلاف نسبت‌به اپل، در جایگاه دوم فهرست مذکور قرار گرفت. نکته‌ی جالب اینکه اچ‌پی درمقایسه‌با سال قبل، جهش ۳ امتیازی را تجربه کرد. آمازون و دل نیز به‌ترتیب مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا