تاریخ‌سازی چین؛ اولین «خودرو هوش مصنوعی» دنیا رونمایی شد

شرکت اکس‌پنگ از خودرو جدید خود به‌نام +P7 رونمایی کرد که به‌عنوان اولین خودرو مبتنی‌بر هوش مصنوعی جهان شناخته می‌شود. این مدل جدید که در کنفرانس Apsara 2024 در هانگژو به‌نمایش درآمد، نسبت‌به مدل قبلی خود یعنی P7i، بهبودهای قابل‌توجهی تجربه کرده است.
یک خودرو از نمای کنار
خودروی +P7 دارای بدنه‌ای بزرگ و مدرن‌ است و بر اساس پلتفرم جدید SEPA 2.0 ساخته شده که کارایی بیشتری را به‌ارمغان می‌آورد. این خودرو با یک موتور ۱۸۰ کیلوواتی (۲۴۱ اسب بخار) برای تیپ پایه و موتور ۲۳۰ کیلوواتی (۳۰۸ اسب بخار) برای تیپ قدرتمندتر عرضه خواهد شد. +P7 احتمالا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ دردسترس قرار می‌گیرد.
یک خودرو از نمای عقب
خودرو +P7 از سیستم هوش مصنوعی Hawkeye Vision Solution جدید XPeng بهره می‌برد که از معماری پیکسل Lofic برای سازگاری بهتر در شرایط نوری مختلف استفاده و داده‌های دقیق‌تری را نسبت‌به دوربین‌های سنتی جمع‌آوری می‌کند. این خودرو دارای سیستم رانندگی هوشمند است که طبق ادعای اکس‌پنگ، در هر شرایطی عملکرد خود را به‌درستی حفظ می‌کند.
یک مرد پشت یک خودرو درحال صحبت کردن با دیگران
در داخل خودرو، سیستم هوش مصنوعی Tianji XPeng به‌کار گرفته شده است که بر اساس داده‌ی حسگرهای خارجی، تصمیم‌گیری می‌کند و به‌طور خودکار کنترل آب‌وهوا، تنظیمات صندلی و سایر ویژگی‌های راحتی را برای سرنشینان تنظیم می‌کند.
خودرو +P7 شامل اتاق یکپارچه‌ی کوپه است که انتظار می‌رود عملکرد آیرودینامیکی را بهبود بخشد و مقاومت هوا را کاهش دهد. طراحی چراغ‌های عقب خودرو به شکل C است که ظاهر نسبتا منحصربه‌فردی به خودرو می‌بخشد.
یک خودرو از نمای سه رخ عقب
دوربین‌های باکیفیت و مبتنی‌بر هوش مصنوعی در داخل چراغ‌های عقب خودرو +P7 تعبیه شده‌اند و خودرو دارای یک اسپویلر کوچک برای بهبود ظاهر اسپرت و آیرودینامیک است. +P7 از باتری‌ لیتیوم آهن فسفات (LFP) استفاده می‌کند که از شرکت Eve Power تأمین می‌شود.
جزئیات دقیق باتری‌پک و قیمت خودرو جدید +P7 هنوز منتشر نشده است. مدیرعامل شرکت اکس‌پنگ معتقد است که با توجه به ویژگی‌های پیشرفته و طراحی منحصر‌به‌فرد +P7، این محصول می‌تواند تحولی در صنعت خودروهای هوشمند ایجاد کند و تجربه‌ی رانندگی را به سطح جدیدی برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا