کامپیوترهای هوش مصنوعی جدید ایسوس در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ معرفی شدند

ایسوس در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2024 لپ‌تاپ‌های جدیدی از سری Vivobook و Zenbook و Expertbook در کنار لپ‌تاپ ProArt PZ13 رونمایی کرد که هرکدام نیازهای مختلف کاربران با سلیقه‌های گوناگون را پوشش می‌دهند.

سری Zenbook S

نمای پشت و جلو لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 14 روی میز در سالن پذیرایی

Asus

سری Zenbook S ایسوس میزبان دو عضو جدید با نام Zenbook S 14 (UX5406) و S 16 (UX5606) می‌شود که به‌ترتیب نمایشگر اولد ۱۴ و ۱۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی با وضوح 3K دارند. ایسوس می‌گوید لپ‌تاپ‌های جدیدش از مواد Ceraluminum اختصاصی ساخته شده‌اند که دوام بالایی دارد و ضخامت لپ‌تاپ‌ها را به تنها ۱٫۱ سانتی‌متر و وزن را به ۱٫۲ کیلوگرم می‌رساند.

نمای جلو و جانبی لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 14
نمای عقب لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 14
نمای جلو لپ‌تاپ ایسوس Zenbook S 15

مدل‌های جدید ذن‌بوک از تراشه‌های سری لونار لیک اینتل بهره می‌برند که قدرتمندترین آن‌ها، Core Ultra 9 288V، عملکرد پردازش هوش مصنوعی ۴۸ تاپس ارائه می‌دهد. ایسوس می‌گوید چهار اسپیکر، صدایی با کیفیت بالا و شفاف تولید می‌کنند و برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند حذف نویز در تماس‌های تصویری و دوربین مادون قرمز با کیفیت بالا، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشند.

باتری ۷۲ وات‌ساعتی، درگاه‌های متنوع و یک تاچ‌پد بزرگ با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی سری Zenbook S محسوب می‌شوند. فروش مدل‌های جدید از ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) با قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بسته به کانفیگ انتخابی آغاز می‌شود.

سری Vivobook Flip و Vivobook S

نمای پشتی لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S 14

Asus

مدل‌های جدید ویووبوک شامل Vivobook S 14 (S5406SA) و Vivobook 14 Flip (TP3407) و Vivobook 16 Flip (TP3607) می‌شود. Vivobook S 14 ویژگی‌های ممتازتری را نسبت به سری Flip به همراه می‌آورد. مدل‌های فلیپ از پردازنده‌ی Core Ultra 7 256V اینتل قدرت می‌گیرند و صفحه‌نمایش لمسی FHD دارند.

از سوی دیگر، Vivobook S 14 لپ‌تاپی شیک با وزن ۱٫۳ کیلوگرم است که از همان پردازنده‌ی Core Ultra 7 256V و باتری ۷۵ وات‌ساعتی بهره می‌برد که طبق ادعای ایسوس تا ۲۷ ساعت کاربر را همراهی می‌کند.

 

 لپ‌تاپ ایسوس Vivobook Flip S 14 در حالت تاشده
نمای جلویی لپ‌تاپ ایسوس Vivobook
نمای جلویی لپ‌تاپ ایسوس Vivobook رنگ آبی
نمای عقب لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S 14

Vivobook S 14 از فناوری دالبی اتموس با گواهی Harman Kardon و Wi-Fi 7 و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و برای دفع حرارت از فناوری IceCool با دو فن آیس‌بلید ۹۷ تیغه و دو دریچه‌ی هوا استفاده می‌کند. قیمت ویووبوک S14 بسته به کانفیگ انتخابی از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و به ۱۳۰۰ دلار می‌رسد.

 

لپ‌ تاپ Vivobook S 15 به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس پلاس (مدل ۸ هسته‌ای) با قدرت ۴۵ تاپس در پردازش‌های هوش مصنوعی، مانند لپ‌تاپ‌های دیگری که اشاره شد در دسته‌ی کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس قرار می‌گیرد و به نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت مجهز است که ۷۰ درصد نور آبی کمتری ساطع می‌کند.

لپ تاپ ASUS Vivobook S 15 از نمای روبرو
لپ تاپ ASUS Vivobook S 15 از نمای چپ
لپ تاپ ASUS Vivobook S 15 از نمای راست

جدیدترین لپ تاپ ایسوس با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD به‌همراه پشتیبانی از Wi-Fi 7 عرضه می‌شود. ایسوس قیمت لپ تاپ جدید ویووبوک S 15 را ۹۰۰ دلار اعلام کرده است.

لپ‌تاپ ProArt PZ13

پنل پشتی لپ‌تاپ ایسوس ProArt PZ13
پنل جلویی و کیبورد لپ‌تاپ ایسوس ProArt PZ13 از نمای بالا
پنل جلویی و کیبورد لپ‌تاپ ایسوس ProArt PZ13 از نمای جانبی

لپ‌تاپ ProArt PZ13 از همان پردازنده، گرافیک و رم مدل Vivobook S 15 بهره می‌برد؛ با این تفاوت که به صفحه‌نمایش لمسی اولد ۱۳٫۳ اینچی با وضوح 3K و پشتیبانی از قلم مجهز است که لپ‌تاپ پرو آرت جدید را به محصولی مناسب طراحی تبدیل می‌کند.

ایسوس ادعا می‌کند که باتری پروآرت جدید می‌تواند تا ۲۱ ساعت پخش ویدیوی FHD کاربر را همراهی کند. ProArt PZ13 با حداکثر یک ترابایت SSD دردسترس قرار می‌گیرد و قیمتش ۱۱۰۰ دلار است.

سری ExpertBook P

نمای جلو و جانبی لپ‌تاپ ایسوس Expertbook P5

Asus

ایسوس لپ‌تاپ ExpertBook P5 (P5405) را برای کارآفرینان، کاربران حرفه‌ای و کسب‌وکارهای کوچک معرفی کرد؛ لپ‌تاپی که از پردازنده‌ی Core Ultra 7 256V قدرت می‌گیرد و ابزارهای هوش مصنوعی ایسوس (ExpertMeet) را برای بهبود بهره‌وری و تجربه‌ی کاربری در خود دارد.

نمای جلو و جانبی لپ‌تاپ ایسوس Expertbook P5
نمای جلویی لپ‌تاپ ایسوس Expertbook
نمای جلویی لپ‌تاپ ایسوس Expertbook P5

با ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند رونویسی متن، ترجمه، تولید زیرنویس، خلاصه‌‌سازی جلسات، حذف نویز و واترمارک‌های تجاری، کاربران می‌توانند چندین کار را به سرعت و بدون زحمت انجام دهند.

سری ExpertBook P دو مدل دیگر با نام P1 (P1403/P1403) و P3 (P3405/3605) دارد که هر کدام در کانفیگ‌های مختلفی به‌فروش می‌رسند. ExpertBook P5 در چهار کانفیگ مختلف در دسترس خواهد بود و در مدل پایه به پردازنده‌ی Core Ultra 5 226V و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است. قیمت ExpertBook P5 بسته به کانفیگ انتخابی از ۱۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و به ۱۴۹۰ دلار می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا