اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی خودروهای برقی ساخت چین را اصلاح کرد؛ کمترین نرخ برای تسلا

بنابر گزارش Auto News، کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا تعرفه‌های گمرکی خود را برای بسیاری از خودروهای برقی صادرشده از چین به اروپا، ازجمله مدل‌هایی از تسلا، گروه فولکس واگن، بی‌وای‌دی، جیلی و سایک کاهش داد.

طبق جدول پایین، به‌نظر می‌رسد تسلا در اتحادیه‌ی اروپا فرصتی مهم به‌دست آورده است؛ چراکه تعرفه گمرک برای تسلا در زمان شروع تحقیقات اتحادیه اروپا مبنی‌بر حمایت پکن از صنعت خودروهای برقی داخلی خود، ۲۱٫۳ درصد در نظر گرفته شده بود و این در‌مقایسه‌با ۹ درصد تعرفه‌ی گمرکی فعلی، امتیازی ویژه به‌حساب می‌آید.

اتحادیه‌ی اروپا تعرفه‌ی گمرگ شرکت‌های بی‌وای‌دی را از ۱۷٫۴ به ۱۷ درصد، جیلی را از ۲۰ به ۱۹ درصد و سایک (مالک شرکت ام‌جی) را از ۳۸٫۱ به ۳۶٫۳ درصد کاهش داد. درمقابل، این کمسیون اعلام کرد برای بقیه‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو چینی که با این سازمان همکاری کرده‌اند، نرخ تعرفه‌ی گمرک ۲۱٫۳ درصد و در‌‌غیر‌این‌صورت، ۳۶٫۳ درصد در نظر گرفته شده است.

براساس قوانین جدید، علاوه‌بر قیمت اصلی خودروهای چینی که به اتحادیه‌ی اروپا وارد می‌شوند، باید ۱۰ درصد عوارض گمرکی نیز پرداخت شود. این عوارض از قبل وجود داشته است؛ اما کمیسیون اروپا به‌طور رسمی اعلام کرده که پس از پرداخت این عوارض، هزینه‌ی اضافی دیگری از واردکنندگان خودروهای چینی دریافت نخواهد شد. تا پیش‌از‌این امکان اعمال عوارض بیشتر بر خودروسازهای چینی از طرف اتحادیه‌ی اروپا وجود داشت.

کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا در توجیه تفاوت نرخ گمرک خودروهای تسلا مخصوصاً مدل ۳ با سایر برندهای دیگر، به سیاست دولت چین مبنی‌بر پرداخت کمتر کمک‌های دولتی به شرکت‌های خارجی تولیدکننده‌ی خودروی در این کشور اشاره کرده است.

خودروسازان چینی اکنون می‌توانند در مدع ۱۰ روز، نظرات خود را درباره‌ی تعرفه‌های گمرکی جدید به اتحادیه‌ی اروپا ارائه کنند. این کمسیون پس از مدت مشخص‌شده، تصمیم نهایی را به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا اعلام خواهد کرد. این قوانین پس از رأی‌گیری قطعی، تا اوایل نوامبر (اوایل آبان ۱۴۰۳) به اجرا گذاشته خواهند شد و به‌مدت پنج سال نیز معتبر خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا