پهپادها به کمک شناسایی علف‌های هرز می‌آیند

به گزارش گروه علم و آموزش از تارنمای شبکه تلویزیونی KTVQ مونتانا در آمریکا، فناوری جدید پهپاد ساخت یک شرکت مهندسی هوافضا، به دنبال کمک به شناسایی علف‌های هرز مضر در نزدیکی پارک ملی یلوستون در آمریکا است.

این علف های هرز برای حیات وحش مضر هستند و در صورت گسترش یافتن، می توانند به زیست بوم محیط آسیب برسانند.

مری مک‌کینی، ناظر علف‌های هرز و آفات پارک از مخاطرات انتشار این علف‌های هرز کاملا آگاه است.

مک‌کینی گفت: فرفیون برگی (Leafy Spurge) اساساً تغییر دهنده دهنده زیست بوم است و به ویژه برای حیات وحش و حیوانات اهلی سمی است.

در حالی که بیشتر مردم فقط باید نگران علف‌های هرز در حیاط خانه خود باشند، مسئولیت مکینی محافظت از حدود چهار میلیون هکتار است که پارک را تشکیل می‌دهد.

مک‌کینی گفت: طبق قانون، وظیفه ما این است که نه تنها از زمین های خود، بلکه از زمین‌های مجاور خود محافظت کنیم.

پهپادها به کمک شناسایی علف‌های هرز می‌آیند

مک‌کینی گفت معمولاً تیم او این علف‌های هرز را هنگام پیاده‌روی یا سوارکاری در منطقه مشاهده می‌کنند، اما وسعت زمین زیاد است و به سادگی نمی‌توان به همه آن‌ها رسیدگی کرد. میلیون ها هکتار زمین را حتی با اسب نمی توان تحت پوشش قرار داد.

اما توسعه فناوری جدید می تواند به زودی کار این تیم را بسیار آسان کند. توماس رولمن، مالک و سازنده GT Aeronautics، از سال ۲۰۱۶ روی ساخت پهپادی کار می کند که بتواند منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد.

رولمن گفت: اگر بتوانیم علف ها را از از هوا تشخیص دهیم، می توانیم (طول و عرض جغرافیایی) را به آنها بدهیم. بعد از آن پهپادها می‌دانند کجا بروند و می‌توانیم آن را مشاهده کنیم.

رولمن که خلبان سابق نیروی دریایی آمریکا است، گفت: این پروژه با آزمون ها و خطاهای زیادی به نتیجه رسیده است، اما می تواند نه تنها برای پارک بلکه برای کل وایومینگ مفید باشد.

به عقیده رولمن، این طرح از نظر وقت و هزینه مقرون به صرفه است. او قصد دارد این فناوری را در اختیار تمام جوامع اطراف این منطقه نیز قرار دهد.

این علف ها معمولاً به راحتی قابل تشخیص هستند، زیرا وقتی شکوفه می دهند به رنگ زرد نئونی در می آیند. امید رولمن این است که پهپاد که مانند یک هواپیمای کوچک ساخته شده و مجهز به دوربین است، بتواند به راحتی شکوفه ها را از آسمان تشخیص دهد.

وی گفت: گاهی، این علف ها در مزرعه بزرگی هستند و تعداد زیادی از آنها را مشاهده می کنید. شما می خواهید این نقاط کوچک را پیدا و نابود کنید.

رولمن اظهار داشت: اصلاحاتی در این پهپاد باید انجام شودغ به ویژه نوع موتور و دوربینی که به آن مجهز شده، می تواند بهتر شود. در حال حاضر، تصویر کمی مبهم است.

پهپادها به کمک شناسایی علف‌های هرز می‌آیند

این فناور معتقد است این فناوری تاثیر عظیمی بر زندگی روزمره منطقه خواهد گذاشت.

وی گفت: توانایی بررسی مناطق وسیع با تجهیزاتی که این شرکت دارد، قطعاً منابع بهتری در اختیار ما قرار می دهد و استفاده بهتری از زمان خود داشته باشیم. دقیقاً می دانیم برای از بین بردن علف های هرز کجا برویم.

رولمن ادامه داد: هدف این است که بهار آینده این پهپاد به درستی مجهز و آماده برخاستن شود.

وی گفت: طراحی پهپاد و کنار هم قرار دادن اجزای آن، سال ها طول می کشد. تماشای موفقیت طرح و کمک به کسانی که به سراغ ما آمده اند، احساس بسیار خوبی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا