لیگ برتر انگلیس رکورد هزینه‌ در فصل نقل و انتقالات را شکست

به گزارش عصر شنبه آفتابنگاران، هزینه‌کرد باشگاه‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی که ۱۴ ژوئن باز و اول سپتامبر بسته شد، از رکورد ۱.۹۲ میلیارد پوندی که پارسال هزینه شده بود، فراتر رفت و باشگاه‌های لیگ برتر تنها در روز پایانی ۲۵۵ میلیون پوند هزینه کردند.

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس ۴۸درصد هزینه‌های پنج لیگ برتر اروپا یعنی لالیگا، سری‌آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه را به خود اختصاص دادند.

گروه تجاری-ورزشی «دیلویت» که این ارقام را منتشر کرده است، در بیانیه‌ای نوشت: شکسته شدن رکورد هزینه‌کرد برای دومین تابستان متوالی در لیگ برتر انگلیس نشان‌ می‌دهد که رشد درآمد سالانه پس از همه‌گیری کووید-۱۹ در مسیر تحقق است. تقریبا سه‌چهارم باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس نسبت به تابستان پارسال بیشتر هزینه کردند.

باشگاه چلسی از زمان روی کار آمدن «تاد بولی» مالک جدید این باشگاه، بیش از یک میلیارد دلار در نقل و انتقال بازیکن هزینه کرده است. آبی‌های لندن با عقد قرارداد با مویسس کایسدو به مبلغ ۱۱۵ میلیون پوند، رکورد نقل و انتقالات انگلیس را برای دومین بار در یک سال شکستند. آنها پیش‌تر در ماه ژانویه ۱۰۶ میلیون پوند برای انزو فرناندز، پرداخت کرده بودند.

منچسترسیتی با ماتیوس نونز قراردادی به مبلع ۵۳ میلیون پوند امضا کردند و پیش‌تر نیز ۵۵ میلیون پند برای جرمی دوکو، ۷۷ میلیون پوند برای گواردیول و ۲۵ میلیون پوند برای متئو کواچیچ پرداخت کرده بودند.

باشگاه آرسنال، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره ۶۵ میلیون پوند برای کای هاوارتز پرداخت کرد و سپس ۱۰۵ میلیون پوند دیگر برای کشاندن دکلان رایس به امارات هزینه کرد. منچستریونایتد نیز ۷۲ میلیون پوند برای راسموس هویلوند پرداخت.

براساس این گزارش، حدود نیمی از هزینه‌های نقل و انتقالاتی که باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس از قِبل فروش بازیکن به خارج از کشور به جیب زده‌اند، از لیگ حرفه‌ای عربستان حاصل شده است. لیگ سعودی در فهرست لیگ‌های جهان با بیشترین هزینه‌کرد در رتبه چهارم قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا