کربکندی: پورحمیدی دروازه‌بان ششدانگی نیست/ شانس قهرمانی استقلال کم است

رسول کربکندی یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران، در مورد اینکه در تیم ملی جوان‌گرایی رخ داده است، اظهار داشت: هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود، برنامه‌ریزی بلند مدت انجام نمی‌دهد و فقط به فکر منافع خود است. به نظر شما الان بازیکنانی که در بالاترین سطح کیفی خود هستند، می‌توانند ۴ سال بعد در همان سطح باشند. متاسفانه هر موقع قبل از شروع یک رویداد به لیست بازیکنان نگاه می‌کنیم تاسف می‌خوریم چون تیم ملی از بازیکن‌های پابه‌سن گذاشته استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: شاهد همین اتفاق در لیگ هم هستیم و می‌بینیم که مربیان داخلی هم از بازیکنان پایه باشگاه استفاده نمی‌کنند چون می‌ترسند که نتیجه نگیرند و جایگاه خوشان را از دست بدهند. ما باید مثل ژاپن و کره باشیم که مربیان آنها با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌آیند و از بازیکن‌های جوان استفاده می‌کنند. سرمربی تیم ملی‌مان باید مثل مربی والیبال‌ باشد چون الان در بازی‌های والیبال می‌بینیم که از بازیکن‌های جوان استفاده می‌شود.

سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره سطح فنی مربیان فوتبال و اینکه چرا آنها شانسی برای مربیگری در لیگ خارجی ندارند، اضافه کرد: بعضی از مربیان داخلی نمی‌خواهند دانش خود را به‌روز کنند و علاقه‌ای به سرمربیگری در اروپا و یا لیگ‌های حوزه خلیج فارس ندارند. تنها دلیلش هم این است که در داخل کشور پول خوبی می‌گیرند. علاقه چندانی برای حضور در اروپا هم ندارند و متاسفانه هر سال همان مربیان را می‌بینیم که فقط جابه‌جا شده‌اند و این هم به حساب دلالان می‌گذاریم که باعث می‌شوند مربی‌ها در داخل کشور بمانند و پیشرفت نکنند.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عملکرد ضعیف حسین پورحمیدی، دروازه‌بان تراکتور در بازی‌های لیگ برتر، اظهار کرد: ما خودمان مقصر هستیم چون انقدر بازیکن را بزرگ می‌کنیم که هر روز در فضای مجازی می‌شنویم که آن بازیکن از پرسپولیس یا استقلال پیشنهاد دارد. این حواشی روی بازیکن هم تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود از شرایط آرمانی فاصله بگیرد. پورحمیدی هنوز دروازه‌بان ششدانگی نیست و در این بازی‌هایی که از او شاهد بودیم عملکرد ضعیفی داشت و به خصوص در خروج‌هایش خیلی ضعیف است. امیدوارم بتواند در بازی‌های بعدی تراکتور بهترین عملکرد خودش را نشان دهد.

کربکندی: پورحمیدی دروازه‌بان ششدانگی نیست/ شانس قهرمانی استقلال کم است

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران در مورد وضعیت بد ورزشگاه‌های فوتبال ایران و اینکه این مساله چقدر می‌تواند روی سطح کیفی لیگ تاثیر بگذارد، اضافه کرد: ما یک ورزشگاه درست کردیم و ۵۰ سال است که پُز آن را می‌دهیم! وقتی ورزشگاهی درست می‌کنیم باید به موقع هم به وضعیت آن رسیدگی کنیم. ورزشگاه آزادی قدمت زیادی دارد. اگر به موقع رسیدگی نکنند، در طول بازی‌ها به هوادار آسیب وارد خواهد شد. امیدوارم تا لیگ قهرمانان آسیا تعمیرات ورزشگاه آزادی به پایان برسد.

وی درباره اینکه بازیکنان ایرانی باوجود رقم بالای قرارداد، هنوز ناراضی هستند نیز گفت: چرا ناراضی هستند؟! امسال خیلی از بازیکنان داخلی رقم قراردادشان بالا بوده و باشگاه هم قانون سقف را هم رعایت نکرده است. مثلا بازیکن ۵۰ میلیارد پول می‌گیرد و ۱۰ میلیارد آن را به دلال می‌دهد. متاسفانه در این چند سال در جابه‌جایی بازیکنان دلال نقش زیادی داشته است.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص مدعیان قهرمانی لیگ نیز اضافه کرد: فکر می‌کنم پرسپولیس و سپاهان مدعیان قهرمانی لیگ هستند. به نظر من استقلال شانس کمتری نسبت به سپاهان و پرسپولیس دارد چون امسال درگیر مشکلات اقتصادی و مدیریتی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا