
متفکرآزاد خطاب به نماینده امارات: شما شریک خون بیش از ۳۵۰۰ شهید و ۳۰ هزار مجروح ایرانی هستید / خلیج فارس برای همیشه فارس بوده است و خواهد بود + فیلم
نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با توبیخ نماینده امارات، این کشور را به دلیل اجازه دادن به متجاوزان برای استفاده از خاکش، «شریک خون» هزاران شهید و مجروح ایرانی دانست.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جریان نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، در واکنش به ادعاهای نماینده امارات، نماینده ایران با لحنی صریح و تند، این کشور را به همدستی با متجاوزان متهم کرد. وی اظهار داشت کشوری که خاک خود را در اختیار ارتش متجاوز قرار میدهد، نمیتواند بهطور همزمان ادعای قربانی بودن کند.
این نماینده با اشاره به حجم خسارات انسانی، امارات را «شریک خون» بیش از ۳۵۰۰ شهید و ۳۰ هزار مجروح ایرانی دانست و تأکید کرد که این وضعیت نتیجه مستقیم حضور پایگاههای نظامی آمریکا در خاک این کشور است.
وی همچنین با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی در مدیریت بحران، افزود: «آنچه از رفتار ایران در این جنگ شاهد بودیم، مصداق نجابت تمدن ایران است. ما هرگز به همسایگان خود حمله نکردهایم و همواره به اصل حسن همجواری پایبند بودهایم.»
نماینده ایران تصریح کرد: ضربات دفاعی ایران تنها متوجه پایگاههای آمریکایی بوده است که متأسفانه با نادیده گرفتن حقوق همجواری، در خاک امارات مستقر شده و از آن برای تجاوز به ایران استفاده میکنند.
خلیج فارس برای همیشه فارس بوده است و خواهد بود
نماینده ایران در سخنانی در مورد نامگذاری پهنه آبی میان ایران و شبهجزیره عربی، بر ضرورت پایبندی به حقایق تاریخی تأکید کرد.
وی اظهار داشت که «خلیج فارس» تنها نام تاریخی و حقوقی است که به رسمیت شناخته شده و در تمامی اسناد و متون معتبر برای اشاره به این منطقه به کار رفته است.
این نماینده با اشاره به سوابق تاریخی، افزود که این نام در طول اعصار مختلف همواره مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس موازین بینالمللی و دقتهای تاریخی، هرگونه تغییر یا جایگزینی در آن پذیرفته نیست و باید مورد احترام قرار بگیرد.


