کاربرد فناوری‌نانو در بهره‌مندی بیشتر از سلول‌های خورشیدی

به گزارش گروه علم و آموزش ، مقیاس کوچک نانومواد به تحقق سلول‌های کوچک‌تر کمک می‌کند، در حالی که انعطاف‌پذیری ذاتی برخی از نانومواد لایه نازک برای ایجاد سلول‌های خورشیدی که می‌توانند با سطوح مختلف مطابقت داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، حوزه اصلی مورد علاقه این است که نانومواد با خواص الکترونیکی عالی یا خواص جذب نور بالا، به افزایش بازدهی تبدیل انرژی (PCE) سلول‌های خورشیدی کمک کنند و در این زمینه شرکت های زیادی وارد عرصه شده و درحال فعالیت هستند.

اما چه نوآوری‌هایی در کاربردهای خورشیدی در دنیای واقعی و نه فقط در مطالعات آکادمیک اتفاق می‌افتد؟ نقاط کوانتومی مواد بسیار کوچک صفر بعدی هستند که جذب نور عالی دارند. معمولاً در مقیاس ۱۰ تا ۱۰۰ نانومتر، با اعمال نور به آنها انرژی تولید می‌کنند و آنها را برای کاربردهای برداشت خورشیدی مناسب می‌کند. نقاط کوانتومی اخیراً برای طیف وسیعی از کاربردهای مبتنی بر نور مانند صفحه‌نمایش‌های تلویزیون، محبوب شده‌اند اما در فضای سلول‌های خورشیدی نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند زیرا شرکت‌ها در حال حاضر سلول‌های خورشیدی حاوی نقطه کوانتومی را به بازار آورده‌اند.

یکی از شرکت‌هایی که سلول‌های خورشیدی نقطه کوانتومی می‌سازد، کوانتوم متریالز (Quantum Materials) است که از طریق شرکت تابعه خود یعنی Solterra Renewable Technologies این کار را انجام می‌دهد. این سلول‌های خورشیدی از ترکیبی از مواد پلیمری و نقاط کوانتومی ساخته می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا